woensdag 22 april 2015

Amersfoortse priester wereldnieuws na het zien van Star Wars trailer


Het is niets nieuws, jezelf filmen bij het zien van een trailer en je reactie op Youtube zetten. Dat is precies wat ook de Amersfoortse priester Roderick Vonhögen deed bij het zien van de trailer van The Force Awakens. Binnen enkele dagen werd zijn video wereldnieuws.

Niet alleen Nederlandse kranten besteedde er aandacht aan maar ook alle grote Amerikaanse televisie zenders lieten het filmpje van Vonhögen zien. In het filmpje is hij zo blij als een kind. Zelf de regisseur van Star Wars VII J.J. Abrams liet weten hoe geweldig hij het filmpje vond. De video werd inmiddels ruim 800.000 keer bekeken.

"Het is zo overweldigend, ik weet niet wat me overkomt. Het leek me leuk om mijn reactie wanneer ik de trailer voor het eerst bekijk te filmen en op mijn eigen YouTube-kanaal te zetten. De volgende ochtend bleek het ineens viral te zijn gegaan. Ik begreep het niet, wat is er zo bijzonder aan? Er bestaan zo veel van dit soort filmpjes. Waarschijnlijk is het de combinatie van mijn mimiek en het feit dat ik priester ben. Het is helemaal echt, zo enthousiast als ik daar ben, ben ik in het echte leven ook. Ik reageer zoals de achtjarige Roderick in mij zou reageren, naar de eerste film heb ik ook met open mond zitten kijken. Daarom vind ik de trailer zo goed, het raakt een emotionele snaar."

Vonhögen is katholiek priester in de parochie Onze Lieve Vrouw in Amersfoort. Hij blogt al sinds 1996 over Star Wars en gebruikt allerlei nieuwe media platformen om mensen te bereiken. Hij is ook wel bekend als de Geekpriest. 

"Ik probeer bruggen te bouwen tussen de cultuur van nu en het geloof, denk erover na hoe ik hen weer samen kan brengen. Ik zit in beide werelden, daar is dit filmpje wel het beste voorbeeld van."

Bron: Ad.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten